Tuesday, December 11, 2012

apa erti wanita untuk lelaki

Wanita yang sudi menjadikan anda suami adalah wanita yang telah ditentukan untuk anda,Dia dr tulang rusuk anda.Dia adalah anda. Anda mengambilnya dengan kalimah ALLAH, Anda wajib memeliharanya sebab dia memang jodoh anda yg sudah ditentukan.."



"Wanita adalah bintang dan pelita bagi lelaki.Tanpa pelita, lealki bermalam dalam kegelapan"...



"Sayangila sebuah perkenalan kerana di situ ada kenangan.Kenangi sebuah perhubungan kerana di situ ada kerinduan, Sayangi kedua-duanya kerana ia rahmat TUHAN.."



"Wanita tdk diciptakan untuk dikagumi semua lelaki tetapi sebagai sumber kebahagiaan seorang suami.."



"Mana mungkin ceria tanpa bahagia. Mana mungkin bahagia tanpa gurau senda. Mana mungkin boleh bergurau tanpa persefahaman. Mana mungkin kesemuanya itu jika tanpa cinta dan kasih sayang"..



"Perhubungan mahupun perkahwinan perlu dibina di atas kecemerlangan. Perkahwinan yang dibayangi masalah tentu sukar untuk menjanjikan kecemerlangan"..



"Pernah tak terasa dalam hidup kita sentiasa ingat seseorang, ingin mendengar suaranya selalu dan kadangkala terasa dirinya begitu dekat meskipun jauh beribu batu? jika ada, itulah CINTA"...



"Setiap kekecewaan hari ini sebenarnya lebih baik daripada hari esok, sebab kekecewaan hari ini pastinya tidak sedalam esok hari yang mendatang"..




precious....

No comments:

Post a Comment